Vi fejrer den halve sejr

Kender du det?

𝗞𝗮𝗴𝗲𝗳𝗲𝘀𝘁𝗲𝗻 𝗲𝗿 𝘀𝗹𝘂𝘁. 𝗞𝗮𝗼𝘀𝘀𝗲𝘁 𝘀𝘁𝗮𝗿𝘁𝗲𝗿.
Konfettien daler stadig, boblerne sprutter, og cheferne klapper sig selv på ryggen som om de har vundet DM i digitalisering.

𝗣𝗿𝗼𝗷𝗲𝗸𝘁 “𝗘𝗳𝗳𝗶𝗰𝗶𝗲𝗻𝗰𝘆 𝗕𝗼𝗼𝘀𝘁” er officielt lanceret!

Kagen var god, præsentationen var skarp og chefen fik ros.
Alt er godt!

Men så vender du tilbage til skrivebordet.
Dit nye “strømlinede” system er online,
men systemet summer som en træt traktor i modvind.

Du skal ifølge den nye plan “integrere” to systemer, der stadig taler lige så godt sammen, som du ville tale Finsk efter 5 minutter på Duolingo.

Din mus kommer på overarbejde.
Du klikker løs og din ‘efficiency’ er faldet til et niveau, hvor du overvejer at sende beskeder med brevduer.

𝗗𝗲𝘁 𝗲𝗿 𝗲𝗻 𝗸𝗹𝗮𝘀𝘀𝗶𝗸𝗲𝗿 𝗶 𝗳𝗼𝗿𝗮𝗻𝗱𝗿𝗶𝗻𝗴𝘀𝗹𝗲𝗱𝗲𝗹𝘀𝗲
Vi fejrer 𝗶𝗺𝗽𝗹𝗲𝗺𝗲𝗻𝘁𝗲𝗿𝗶𝗻𝗴𝗲𝗻 (systemet er oppe!), men vi glemmer 𝗮𝗱𝗼𝗽𝘁𝗶𝗼𝗻𝗲𝗻 (folk bruger det,og det virker).

Altså, systemet virker, men hvad gør vi?

𝗦𝘁𝗼𝗽 𝗸𝗮𝗴𝗲𝗳𝗲𝘀𝘁𝗲𝗻! (men ikke fejringerne)
Succesen ligger ikke i lanceringen. Den ligger i den kedelige, seje, daglige opfølgning.
Der hvor vi sikrer, at det nye faktisk 𝗹𝗲𝘁𝘁𝗲𝗿 hverdagen, i stedet for at 𝗹𝗮𝗺𝗺𝗲 den.

Fejr når forandringen lever, ikke når systemet loader.
Ellers er det bare krummer på gulvet og en pop-up med “Error: Reality Not Found”.

Ræk endelig ud, hvis du synes, at det inviterer til en uddybning.

KageOgKaos #AdoptionErSejt #DropDeFormelleOrd #Hverdagshelte

Lignende indlæg

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *